Saturday, August 25, 2007

From the VIP Seats - Stephanie Heckman, Jim Hundley, Fabian, and Deli Juice

Zoals bij een andere nachten deze maand, loopt het programma ver van het oringinele schema. Dat is niet altijd erg, wij hadden deze avond vier acts in plaats van drie, en een hoop jongere mensen bij, zoveel wat bekende gezichten van guilde leden, Ton Jenner heeft die eerst twee sets opgenoemen

Die trots vader en moeder van Stephanie Heckman waren erbij, om het eerst official full-length optreden van hun dochter haar wonderen. Zij heeft het heel goed gedaan. Het was wel te merken dat zij een beetje zenuweachtig was, zoveel naar de wc moest, allemaal bekende kenmerken van een onervaren artieste. Maar als zij op het podium stond, was alles onder controle. Zuiverig stem, uitstekende guitar-spel voor haar leeftijd, als deze meid zo doorgat dan over een paar jaaren kan zij heel ver komen met wat zij in huis heeft.

Jim Hundley speelde als tweede, wat melancholische, af en toe sarcastische, en hij heeft weer Dixie gespeelde, mijn alle-tijd favouriete liedje van hem. Hij hield het publiek vast met hun ervaren spel, het is leuk om een echt Amerikaanse amerikaanse muziek te zien spelen, en hij had ook wat woorden over George Bush te zeggen. Iedereen was het er mee-eens!

de derde was eigelijk een tussen-stukje, een tryout voor Fabian, een nieuw lid van het gilde uit Voorburg. Ik heb hem voor een volle set geboekt in November, maar hij wil eerst een tryout doen, tegen de zenuwen. Hij is verassend goed! Wat een stem. Een echte aanrader voor de Haagse singersongwriter scene. Jorn heeft meegespeeld op het keyboard, en bij een paar nummers achtergrond vocalen ingezongen. Volgens mij wat bedoeld was als twee liedjes loopt uit tot bijna een volle set, en geslaagd! Die jongere mensen die voor Stephanie mee waren gekomen kunnen het ook goed waarderen.

Deli Juice is een trio, met Jim Hundley er ook erbij. Met een dames stem, die zuiver en sterk was, twee acoustishe guitaren. Ik had naar hun tweede nummer het duur uit moest, om een goede nacht rust tepakken, maar de kroeg was nog steeds gezellig om 12uur, en ik weet eigelijk niet hoe lang het die avond is doorgegaan, maar toen ik mijn fiets pakte, hoorde ik nog steeds in die achtergrond die mooie stem van die meisje van DeliJuice rongzingen...

Tot volgende week

Kat

0 Comments:

Post a Comment

<< Home